viernes, 8 de noviembre de 2019

Adiós Círculo de Lectores



Esta mañana he escuchado la noticia en la radio, que

Cinco años después de hacerse con su control, el grupo editorial PLANETA echa el cierre al mayor club de lectura de España por "el cambio de hábitos de consumo de los ciudadanos"

y no ha tardado en hacerse realidad:

Hace un par de horas el 'comercial' de Círculo de Lectores me ha dado este libro y se ha despedido diciendo que efectivamente es la última entrega!!

Nunca había sido un gran lector, pero tengo una extraña sensación de tristeza, como si el mundo antiguo definitivamente hubiera dejado paso a la nueva realidad... me estoy haciendo viejo.

Aun sin ser un gran lector, cuando aterricé aquí en Barcelona en el año 1997, una de las primeras cosas que hice era apuntarme al Círculo. Una forma de obligarme a leer (o al menos coleccionar) 6 libros al año.. y ya van 22 años!

Se me fueron acumulando los libros sin sacar del celofán, pero poco a poco iba cogiendo el gustillo, y ahora no me acuesto ningún día sin haber leído al menos unas pocas páginas de uno de mis libros con la tradicional tapa dura...
Además, dándolos casi un estatus de Sagrado, sin haberme deshecho nunca de ninguno de ellos, ampliando sin cesar las librerías de la casa. 

Y es que me veo incapaz de leer con una tablet o Kindle, pero... el mundo sigue. 
Ha habido un antes y un después. Toca adaptarme!!   

Adiós Círculo...

3 comentarios:

  1. Fa molts anys vaig ser del Círculo i també d'un altre club similar que es deia Discolibro. Però també fa anys que ho vaig deixar de ser per comprar més lliurament.
    Fa un temps em vaig començar a desfer dels llibres que tenia a casa i la meva biblioteca personal haurà passat a ser de com a molt uns 300 llibres. Des de que tinc biblioteca a pocs minuts de casa on puc demanar pràcticament qualsevol llibre sobre el que tinc interès que no compro llibres. Només compro quan no puc esperar a que tinguin la novetat a la biblioteca, com a molt tres o quatre vegades a l'any.
    Dedico força temps a la lectura i a escriure reflexions sobre el que llegeixo. M'agrada i m'ho passo bé. I sempre llegeixo en paper. Malgrat que els aparells electrònics de lectura em criden l'atenció, no he fet el pas i no sé si l'arribaré a fer mai.

    ResponderEliminar
  2. Doncs sí Ricard, no només dediques força temps a la lectura, a més a més tens la bondat d'informar-nos dels llibres que llegeixes amb unes crítiques molt acurades!!
    Jo, per desgràcia, ni tinc tant temps lliure, ni destresa per fer una crítica literària. Però et llegeixo totes...

    De fet, fa molts anys jo vaig comprar un Kindle, però no és el mateix.

    Tot i tenir idees polítiques progressistes, em costa adaptar-me a les noves realitats (i això que vaig estudiar informàtica...).

    Mai he anat a la Biblioteca, doncs no m'agrada la 'pressió' del temps per llegir un llibre... però segur que tindria molt més sentit fer-ho!

    ResponderEliminar
  3. I would like to thank you for sach an great experience.
    wrist left lifting

    ResponderEliminar